"They made my day"

Vilken dag alltså och inte nog med det, killarna på sjukhuset "They made my day" <3

Idag har jag varit i skolan, första lektionen va vi 3 pers, andra lektionen va vi 2 pers och sista lektionen va de bara jag :p Snacka om att folk droppade av en efter en, p.g.a. magont - yeah right!!

Men jag fick alla fall massa gjort, dock massa slarvfel hela tiden, kände mig helt obekväm av att va ensam i klassen :/ Men Men, efter så kilade ja hem och möttes upp av Janni och hennes kompis. Dom skulle gå till Mc Donald´s och käka så ja hakade på som sällskap. Sen va de ju dags att ta spruta igen, som jag sa. Killarna påsjukhuset, de gjorde min dag!

Först och främst så fick jag träffa en läkare, och jag förklarade snabbt att jag bara behövde ha en sköterska som gav mig 3 sprutor. Han gick ut för att hämta en sköterska, en manlig sådan, riktigt stilig ;)
Sen stannade läkaren kvar ändå och dom nästan bråkade om vem som skulle ge vilken spruta. De slutade med att båda männen stod på varsin sida om mig och gav varsin spruta samtididgt. Kändes lite lustigt men jag stod bara och skrattade! Sen kom de till betalning och dom visste inte riktigt va dom skulle skriva så resterande konversation blev ungefär såhär:

Petra: "För att vara ärlig, så brukar jag faktiskt betala 7 euro."
Manlig sköterska: "Men vadå, vill du betala då?"
Petra: "Eeeeeeeeeh, njaaa, asså om ja inte behöver så vill jag såklart inte" *blink blink*
Manlig sköterska
: "Nej men de behöver du inte för denna gång, bara för att du gillar hundar"

Amen hur gulligt va inte de, haha! Detta va sista gången jag tog mina sprutor här men ja hade gärna gått tillbaka dit igen :p Dock så sitter jag med svullna armar nu - ser ut som att jag har muskler ;)

Nej nog om de, nu ska ja kila upp och duscha sen ska jag möta upp mamma & Lars om cirka 1 timme och då blir de MAT igen!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback