Nektarin vs. Persika

Eftersom ja inte kan rösta så får jag väl ha en egen liten omröstning.
Mitt val handlar om du föredrar Nektarin eller Persisk

När jag va hemma hos en kompis i fredags så frågade han vad det var för frukt jag åt innan (vilket var en nektarin). Dessvärre hade dom inga nektariner hemma utan bara persikor.
Han fick en liten förklaring av sin mamma att han va tvungen att skala persikan först innan han åt den. LoL
Eeeeeeeh, man äter den med skal, tänkte jag.
Hans mamma kollade lite konstigt på mig, då hon förstod att jag inte skalar persikor, och började skratta.

Vadå, om ni äter persikor, skalar ni dom då?

Lärde min vän hur jag skiljer på nektarin och persika
nektarin = naken
persika = påklädd

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: identity

Neej klart man inte skalar dem :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback