Yrke som passar mig?


Jag satt precis och gjorde ett test på MSN:s hemsida under "utbildning" för att se vilket yrke som skulle passa mig.
Man ska svara på 35 frågor och efter de får man sitt resultat. Såhär blev mitt resultat, med lika fördelade poäng:

Vårdande Viktoria:
Det ligger helt rätt i tiden nu att utbilda sig inom hälsa, friskvård, sportmedicin, naprapati, kiropraktik och så vidare. Samhället blir allt mer stressat och sjukskrivningarna är många. För dig som vill arbeta proaktivt med hälsa och vård finns områden att täcka upp. Läkarkåren behöver utökas och allt fler väljer utbildning utomlands som ett alternativ till sina läkar- och friskvårdstudier.

OCH

Ekonomiska Eva:
Har du hittat till denna grupp är du troligtvis en person som gillar högt tempo, ekonomiska eller administrativa arbetsuppgifter och den dagliga kontakten med kunder. Viktiga egenskaper du måste besitta är förmågan att ge bra service samt kunskapen om att förmedla information på bästa sätt. Att ha kontakt med kunder, offentliga myndigheter, medarbetare inom den egna organisationen samt andra företag och kanske till och med allmänheten ingår i dina arbetsuppgifter. Du är serviceminded och brinner för organisationsfrågor, är lösningsfokuserad, samt gillar att strukturera och skapa ordning. Kanske drömmer du om att starta eget?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback