Public Holiday


Har börjat inse att dom firar väldigt mycket av allting här nere. Även idag var det en så kallad Public Holiday vilket betyder att vi är lediga från skolan - MYCKET SKÖNT!
Klockan 13,00 blev jag upphämtat av några vänner som bestämde att vi skulle åka iväg till en fin strand ca 45 min från mitt hem. Skönt att känna folk som har bil!

Väl på plats så insåg vi att det inte bara var vi som tänkt åka dit, det var sååå mycket folk men vi trängde in oss vi med. De fylldes på med folk runt om oss under dagen och nu har jag helt plötsligt lärt känna massa fler folk, dessa jobbar dock för en annan språkreseskola, ESE.

På vägen hem så möttes vi direkt av en lååååång bilkö. Visade sig att en tjej hade blivit påkörd av en Audi TT. När vi åkte förbi olyckan så såg vi att bilen inte såg bra ut så då kan man bara gissa hur tjejen ser ut, om hon nu lever - vilket vi inte vet än. Skit hemskt!
Inte första gången man ser en olycka här men ön är liten och det är säkert inte värre än i Sverige!


Ska gå upp och lägga mig nu så jag är utvilad till skolan imorgon. Sov Gott. xx


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback