Jag borde bli läkare på Malta!


Jag borde bli läkare på Malta! Idag har jag nämligen haft en lektion om hur man ger en allergivaccination.
Det var som sagt dags att få mina sprutor igen så jag letade upp ett sjukhus och dom sa att dom kunde ge mig dom. Av någon anledning så känns det som att dom inte ger denna sorts behandling här nere.
Jag fick visa mina papper från läkaren och sen fick jag förklara vad allting var och även visa hur det går till. . .


Kändes väldigt roligt men samtidigt oroande att berätta hur man skulle göra. Dom blev mycket förvånade över att jag ville ha tre injektioner på samma gång men jag visade i vilken arm jag ville ha vad och var.
En annan sak som jag inte gillade var att dom INTE använde plasthandskar! Men jag mår bra än sålänge och får väl bara hoppas att man inte smittats av någon hemsk sjukdom för då vet jag vem som kommer dö före mig. . .
" Men Petra, så får man inte säga "

Ska passa på att vila lite nu så jag e pigg till ikväll! Vi ska ha barbeque party på stranden, cirka 30 pers så de ska bli riktigt trevligt! Mina armar värker och de känns som dom är enorma men de blir nog bättre, annars får jag väl stå ut med att se biffig ut, Ler.

Pratade precis med Sverige - ÄLSKAR SKVALLER!!! och ibland har man rätt att vara skadeglad. . .

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback