Ingen dans för mig!


Precis hemkommen från skolan, tänkte lägga mig o vila en stund eftersom gårdagen har lämnat sina spår ;)

Jag o Marion gick ut tillsammans vid halv tio tiden till ett ställe som heter Fuego där de är fri salsa kurs varje vecka, måndag - onsdag. Meningen va ju att vi skulle va med på kursen men när vi kom dit så stod vi som fastfrusna för alla va grymt duktiga :P Istället för att joina så tog vi en, vilket senare blev två, öl i baren.
Vi pratade med lite folk från skolan, eller ja - jag lyssnade på deras franska som vanligt - men efter de två ölen så gick vi vidare. .

Nästa ställe att besöka va Havanna, detta ställe var mer eller mindre en nattklubb. Om man säger till i skolan så får man små "checkar" så man kan få fria drinkar på detta stället. . . Om man gör som oss och beställer typ vodka och apelsinjuice så är det knappt någon alkohol i, vilket e ganska trist. Så då gör man som oss ännu en gång och beställer in tequila. Om man har för många sånna här "free drinks" och man beställer tequila så kan ni nog alla gissa hur de slutade (:
Förutom att hinka i oss massa dryck så pratade vi och jag lyckades bli uppraggad, ännu en gång, av någon helt knäpp kille. Han va snygg men nej nej. .  Han försökte dansa med mig men jag och Marion bara vände ryggen om jag gick iväg. Hi Hi . . . stackars kille - TOTAL DISSAD!!!

Måste få beklaga mig lite. . . . . dom röker ÖVERALLT och de e grymt äckligt! Inte lönt att duscha innan man går ut på någon nattklubb för de e som bortblåst direkt :P

Alla fall. . . vi hade bestämt att vi skulle in om Guiness Bar innan vi gick hem och den ligger ungefär halvvägs hem. MYCKET trevligt ställe! Jag pratade lite med bartendern och när jag sa att jag var från Sverige så pekade han bort mot ett av borden i hörnet och sa att dom också va svenskar. OCH DÄR SATT DOM, mina svenska änglar :)  Så jag springer bort där, lagom full o inte alls blyg och presenterar mig. Sååååååå skönt att få prata svenska. . . Poor Marion - ingen franska! Jag hade precis köpt en öl när jag slog mig ner hos dom (givetvis inte Guiness) men dom satte direkt två andra glas i min hand, en shot med amaretto i ena och i andra en redbull vodka ( ÄLSKLING, FATTAR DU ATT JAG DRACK DE, OCH FLERA STYCKEN!! Är så besviken på mig själv!! hade lika bra kunnat dö av dom kemikalierna. Var e mina Verve!?!?!?!?)
Och av någon anledning så ersattes de tomma glasen med nya hela tiden. . . . . Efter detta, tja så ranglade vi hem nångång vid 3 tiden. En av killarna följde oss hem - i tron av att få ett ligg säkert. Men de klargjorde vi för han när vi va hemma att han skulle inte förvänta sig något och då ringde han en taxi direkt. . . ha ha. . . trodde bara att han va schyst men han hade annat i tankarna :(  Typiskt killar!

Har varit i skolan nu alla fall för jag SKOLKAR INTE!!! Ikväll nalkas de båt party och de lär inte sluta bra men jag ska försöka hålla mig lugn, de e inte min grej att va bakfull ;)


Sorry för den långa texten, men de va en vääääääldigt lång natt och de va super roligt!
Hoppas ni njöt av läsningen *Ler*

Bilder publiceras senare då de är i Marions kamera nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback