First day at school. . . .



Idag var som sagt första dagen i skolan och jag började med att komma försent!!!
Fast det va inte bara jag som gjorde de, vi väntade i 25 minuter innan bussen fick för sig att komma och de va inte några större problem med att vara lite sen. . . . .

Började med en allmän introduktion för alla nya studenter och efter de gjorde vi ett litet test som skulle avgöra vilken klass vi skulle gå i. Man fick testet redan igår och de va synd att jag inte gjorde de i lugn och ro då för de blev skit kasst. Cirka 40 uppgifter och 23 rätt. . . ILLA! Så där sjönk mitt självförtroende direkt!

Efter testet skulle man ha en kort kort "intervju" med några av ledarna på skolan för att avgöra vilken nivå man låg på. Han jag pratade med tyckte att jag pratade väldigt bra men eftersom testresultatet inte var super så ska jag börja i en klass lägre för att öva upp min grammatik, han sa förvisso att jag MAX fick va där 4 VECKOR. INTE MER!!

Efter de kom jag in i min klass och ja, de känns väl bra att glänsa ibland. Min grammatik behövs övas upp innan men de andra hade problem med att skilja mellan he and she och då vet jag inte riktigt om jag kommit rätt :P


Efter skolan, som slutade 13,30 idag så tog jag en pizzaslice innan jag gick in och handlade lite mat. En pizzaslice här kostar 80 cent, typ 8 kronor?? Och för att inte tala om bussen 50 cent :P HELT OK!
Men vi går för de mesta. riktigt skönt.

Efter lite shopping så drog jag och Marion ner till stranden vid St. Julian´s. Marion är från Schweiz och är 22 år och en av mina rumkamrater, den andra tjejen heter Cecilia och är 40+ och kommer från Brasilien. Cecilia har varit sjukt sen jag kom så hon är mest inne på sitt rum men Marion är super trevlig o visar mer än gärna runt. Vi ska även ut och promenera MINST varannan dag så de känns härligt!! (:

Ska fixa lite käk nu sen ska vi nog bege oss till Mojito Bar och dricka lite goda välkomst drinkar (:


St. Julian´s


St. Julian´s (dom bygger ÖVERALLT!!)






My next car (:

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback