Besvikelse men ändå riktigt roligt!



Fredagen blev inte alls som jag tänkte.
När jag gick tillbaka till skolan så började de regna - typiskt!

Men sen när har lite regn stoppat mig!? Inte denna gång heller!
Vi hoppade in i lilla minibussen och åkte norrut i ungefär 40 minuter.
När vi stiger av så kommer de fortfarande lite droppar från himmlen, e svinkallt
och blåser grymt mycket!

Några som hade bokat resa hoppade av redan innan vi åkte och sen var de ytterligare
några som fegade ur på plats - såååånna MESAR!

Det som gjorde mig grymt besviken va att de inte alls va kajak.... de va en kanot - för två personer!
De har jag ju paddlar innan, enda skillnaden va paddlarna... som va kajak-paddlar. .
Men jag lät inte detta tynga ner mig utan jag hoppade i - fram som vanligt.

Sen kom nästa problem - tjejen jag paddlade med hade tydligen inte paddlat innan och
hon satte sig där bak - GRYMT MISSTAG! Efter halva paddlingen så ville några bryta - FLER MESAR!
Så vi fick gott o väl vända tillbaka för att sen bege oss ut igen. . . Denna gång satt jag bak!!

Nästa runda skulle vi paddla längs med kusten, vi kom halvvägs sen va de ÄNNU FLER MESAR!
Okej att vågorna va grymma men vad hade dom förväntat sig!?!? Att det skulle va lätt?

Väl tillbaka va man ganska kall men jag hade gärna fortsatt en bit till. För att summera så va de ändå
riktigt roligt att paddla
. Lite mer extremt än att paddla i en liten lugn sjö / å.


När vi kom hem hoppade jag i säng direkt eftersom vi bestämt att vi skulle gå ut på kvällen.
Jag steg upp 20,30 igen och hoppade i duschen och sen sminkade mig. Pappa ringde när jag höll
på att platta mitt hår och vi kom överens om att det INTE skulle bli någon Tequila den kvällen. . .
Jag höll mitt löfte! Det blev inget alls, jag va såååå trött så jag lämnade tjejerna redan efter en timme och
begav mig hemåt. Hoppade i säng 00,30 och har sovit skit inatt eftersom en mygga attackerat mig hela tiden.
Hörde att Marion kom hem 05,18 imorse så jag e verkligen glad att jag åkte hem! Vaknade upp kl. 10,00 och fortfarande trött, kan bero på att jag sovit i 12 timmar kanske!?!?

Idag vet jag inte riktigt hur dagen ser ut, klockan e visst redan tolv och de blåser grymt mycket!
Ska nog ändå dra på mig lite kläder och bege mig ut på en liten promenad, kvällens planer:
Äta sushi som vi aldrig hann igår och utgång idag istället?? Vi får se..... kanske!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback