2o1o - o5 - o1



Nu in i de sista har jag hunnit med en massa saker.

Onsdag
Sista dagen på jobbet, stackars mamma, helt förkrossad för att jag lämnar allt jobb till henne igen :P Vi fick alla fall till en god avskedslunch på Sjöbo Gästgiveri med rostbiff för mamma och kalopps för mig. Efter det så tryckte jag i mig en smarrig Skånsk Äpplekaka med, trots att jag var proppmätt!

Senare på kvällen mötte jag upp Moa i stan och det blev ännu en vrålstor middag, denna gång på Jensens Böfhus. Sen drog vi oss ner mot Lilla Torg men vi stannade på Harrys och drack öl och cider och kollade när Zlatans Barca losade totalt. Men vilken tråkig match - eller e de bara för att jag inte gillar fotboll!?!?

Torsdag
Gör ett försök till att börja packa, men slutar ganska snart. Under eftermiddagen åkte jag till Heab, fick skriva om min tjänstledighets ansökan och samtidigt få beskedet att man inte har något jobb när man kommer hem. . . . Men men, inte speciellt ledsen, de löser sig - de FINNS FÖRDELAR med att vara med i facket och dom tänker jag utnyttja ;)

På kvällen blev det lite avskedsmiddag med mamma, Lars, mormor, morfar och Sofie. . . Åt lite lasagne och glass med bär till efterrätt, inget speciellt men ganska gott!


Så blev det äntligen fredag, den stressigaste fredagen i mitt liv kändes de som. Vaknade tidigt och gick direkt upp och började packa, städa, stryka o.s.v. . . . Han trycka in en lunch med pappa nere på stan men de va knappt.
När klockan var lite över fyra så kom Rickard hem och då var de dags att åka. Åkte förbi "svärmor" och åt en SUPERGOD middag och dessert. Tur att man fick lite extra energi för sen började den långa resan till Strängnäs. . . Vi va uppe halv två, lagom trötta!

Nu sitter jag i Sthlm hemma hos Rickards farbror Pim och hans sambo Jenny och lille coole Rufus. R:s andra farbror kom precis förbi och de blir middag här ikväll. Sen tror jag det blir att sova eftersom jag ska vara på Arlanda kl. 05,00 imorgon bitti. . . Inte riktigt min grej men men. . .

Kl. 10,50 ska jag landa i Maltas huvudstad Valetta och därefter tar de nog någon timme innan internet nås igen!


Tänker passa på att Tacka alla nära och kära som ställt upp för mig på senaste!!!



Sarah håller på att hjälpa mig med min nya blogg, men den är fortfarande under uppbyggnad. . . under tiden ska jag fortsätta uppdatera här och bli lite bättre med bilder :)




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback