Sjuk men mer motivation!


Trots att jag inte mår så bra och inte sovit speciellt bra inatt så gick jag till skolan. Tur var ju det, första lektionen var riktigt givande!! Vi hade en vikarie och vi utgick helt ifrån boken och var riktigt effektiva. Helt i min smak, dock var jag den enda som gillade honom!

Andra lektionen fick vi tillbaka vår vanliga lärare och det blev massa skratt igen :)
Hon sa även till mig att om jag studerar lite hårdare och pluggar på grammatiken så kommer hon att flytta upp mig en klass :D Jag blev så himla glad så nu jäklar ska de pluggas!
Gabe ska visa mig var universitetets bibliotek är så jag kan sitta ostört! Jag vill verkligen bli bra och nu när det börjar bli lite svårare så är motivationen ännu högre!!

Dock så börjar min accent bli lite knagglig. I lördags så frågade en bartender om jag var Maltes och jag bara "- Eeeeh nej, varför?" Och han sa att han trodde det för att jag hade en maltesisk accent :p Måste alltså byta umgänge -haha. Och även idag så sa min lärare att hon börjat höra att min accent ändras. Hmm.... Får alltså jobba med den också. Men jag märker själv att jag ändrar beroende på vem jag pratar med!
Precis som hemma, jag ändrade lite när jag flyttade från Skåne, så de e normalt! :p

För övrigt, igår. Som jag skrattade. Jag låg i soffan här nere i receptionen och pratade med Rickard på Skype och helt plötsligt kommer de ner två killar i världens roligaste dräkter. En röd och en svart. Dessa dräkterna var heltäckande från topp till tå. Vill du se hur dom ser ut eller rent utav skaffa en själv kolla här.
Efter några minuter så kom de ännu fler ner, en röd / svart / grön / blå / gul / kamuflage (shit, vet inte ens hur de ordet stavas). Så jäkla balla! Jag ska definitivt ha en sådan!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback