Back "home"

Malta >

Sverige >
(Skavsta - Strängnäs - Kungsbacka - Göteborg - Kungsbacka - Ängelholm - Malmö - Göteborg)

Italien >
(Pisa - Taramonde - Rome)

Malta . THE END (för denna gång)


Ingen dålig resa på en veckas tid! Men gud vad vilka upplevelser och äventyr det har varit.

Dagen jag åkte startade mkt dåligt då jag stressade ihjäl mig in till sista minut men när man väl satt på planet var det bara att slappna av!
I Sverige hämtade Rickard upp mig. Vi har varit hos Victor och Ida och sovit en natt, ätit god frukost och spenderat lite tid i solen. Nästa stopp var Kungsbacka för att se Svenska Mästerskapen i BMX Racing. Mycket underhållande och det slutade med att jag, med min otur, vann 4 nya 15" fälgar från Special Fälgar till bilen. Inte tokigt!
Lördagen bjöd även på Ekebo Festivalen och ett och annat blåmärke (självförvållat). Söndagen, bakfylla för vissa, relaxing för andra.
Hem till Malmö och ett färdigdukat bord - grillning hemma hos Sofie, första gången jag träffar hennes nya kärlek. Riktigt härlig kille för den delen! Efter hem och sova i EGEN SÄNG - finns de något bättre!?!?
Måndagen, fixa håret hos världens bästa frisör, gymmet, mycket sömn efter (tog ju all energi) och på kvällen, middag (som Rickard lagat) med Mamma & Lars och efter blev det bio då vi såg Eclipse. Bra film men blev besviken eftersom jag trodde det var sista!
Tisdag: Åker till flyget i Göteborg (lyckas åka till fel flygplats först), stressar, packar ur bagage eftersom Ryanair Sverige SUGER! Vilka idioter! Tröttsamt och energislukande!

Åker till Pisa, hämtas 23,00 av Pappa & Karin. Sover, kollar på lutande tornet, åker långa bilfärder, ligger på sköna stränder och solar, äter mycket god mat, tillbringar nätterna i Talamone och åker till Porto S. Stefano och inser att det är dit jag skall flytta, jag SKA HA den stora båten!
Åker till Rom, efter att ha frågar runt vilken flygplats jag ska till (vill ju inte göra samma misstag en gång till), hittar, fikar och säger hejdå.
Hoppas på Air Malta (värt att rekommendera) och får trevligt sällskap, en man i sina bästa 60+, pratar hela vägen och sen är man van vid engelska igen :)

"Hemma", fyllt på mobil, kollat kontot - inte helt pank än (tacka gud för de).
Ska gå och handla mat (massa melon och skinka bl.a.), laga lite kvällsmat, njuta av tystheten, kanske kolla film och sen gå ner vid vattnet och kolla på solnedgången. Kan det bli en bättre fredag? Förutom att älsklingen saknas!?!? <3


Har haft en häktisk men underbar vecka! Har hunnit med hur mycket som helst, varit ledsen, skrattat tills jag gråtit, nästan kissat på mig, slagit halvt ihjäl mig, varit rädd, sovit och så mycket mer.

Tack allesammans som gjort denna vecka så rolig, det var värt att åka bort från skolan och Malta trots allt :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback